Jak informuje portal North Carolina State University, naukowcy z USA opracowali program, który przewiduje zachowanie internauty w grze on-line, na podstawie jego wcześniejszych zachowań.
Badacze sprawdzili, jak dani gracze przechodzili poziomy w grze i jak zdobywali bonusy oraz jak bardzo sposób ukończenia jednego poziomu wpływał na próbę przejścia następnego, tj. na ile gracz próbował powtarzać rozwiązanie, które już się sprawdziło.
I tak jeśli gracz na danym etapie zdobył cztery bonusy lub
rozwiązał cztery zadania, a cały poziom miał ich siedem, wiadomo było,
że należy on do typu graczy dokładnych i nie będzie chciał szybko
ukończyć poziomu, ale skupi się na uzyskaniu brakujących trzech bonusów i
zadań.
W trakcie badań ujawniły się także korelacje nieoczywiste np. wyrobiona przez gracza sprawność walki wręcz postaci była w wysokim stopniu skorelowana ze skłonnością do swobodnego, nie związanego bezpośrednio z zdaniami, wędrowania po świecie WoW.
Dzięki określeniu tych korelacji, stwierdzono, że na podstawie analizy uprzednich posunięć można z 80 proc. pewnością przypuszczać w jakim kierunku potoczy rozgrywka prowadzona przez danego gracza i jakie decyzje on podejmie.
Decyzje te, według naukowców, tworzą pewien wzorzec zachowania charakterystyczny tylko dla danego internauty. Dotyczy on nie tylko gry - w ten sam sposób, w jaki podejmował decyzje w grze, zadecyduje o zakupach online czy wyborze poprzez witrynę WWW oferty biura turystycznego. (PAP)