Jak informują naukowcy w "Journal of Personality and Social Psychology": mężczyźni, dzięki temu, że mogą szpanować pieniędzmi, np. kupują sportowe auto - łatwiej mogą nawiązać niezobowiązujący romans, ale nie są tym samym dobrymi kandydatami na męża, w oczach kobiet.
"Mężczyźni są jak pawie. Chodzi o tych, którzy zasiadają za kierownicami sportowych aut w jaskrawych barwach" - dodaje współautor badania, Vladas Griskevicius z University of Minnesota.
Mężczyźni, którzy szpanują luksusowymi produktami, są zdaniem kobiet godniejsi pożądania niż ci, co kupują przedmioty, które nie są luksusowe. Taką strategię wyznają jednak nie wszyscy panowie, tylko ci, których interesuje przelotny romans - zwracają uwagę badacze.
Kobiety widząc, że jakiś mężczyzna szpanuje pieniędzmi wnioskują, że jest on zainteresowany wyłącznie seksem. "Kiedy kobiety oceniały kandydata do długoletniego związku, posiadacz sportowego auta nie miał przewagi nad właścicielem tańszego samochodu" - tłumaczy inny uczestnik badań, psycholog z Rice University, Daniel Beal. "Ludziom może się zdawać, że posiadanie szpanerskich gadżetów czyni ich bardziej atrakcyjnymi jako potencjalny partner w związku. A jednak, sugerując się tą zasadą, wielu mężczyzn może wysyłać kobietom niewłaściwy przekaz" - dodaje. (PAP)