Kobiece zamiłowanie do portali społecznościowych

Nowi użytkownicy serwisów społecznościowych w USA to w większości młode kobiety. Z podobnym zjawiskiem mamy do czynienia w Europie - informują CNN i portal The Inquirer.

Jak wynika z badania Pew Internet & American Life Project przeprowadzonego na przełomie kwietnia i maja br., liczba użytkowników serwisów społecznościowych w ciągu ostatnich trzech lat niemal się podwoiła - z 29 proc. w 2008 roku do 65 proc. w roku obecnym, przy czym 2011 rok jest pierwszym, kiedy ponad 50 proc. ankietowanych internautów używa serwisów społecznościowych.

Najczęstszymi użytkownikami serwisów społecznościowych są młode kobiety. Z internetu stale korzysta 89 proc. z nich, zaś w grupie między 18. a 29. rokiem życia do codziennego używania serwisów społecznościowych przyznaje się 69 proc. ankietowanych. Wśród mężczyzn było to 60 proc.

Podobnie sytuacja wygląda w Europie. Według zeszłorocznego sondażu przeprowadzonego dla firmy telekomunikacyjnej BT, 53 proc. młodych Brytyjek i 46 proc. Brytyjczyków w wieku do 18-25 lat przyznało się do codziennego używania serwisów społecznościowych.

Od serwisów społecznościowych popularniejsze - zarówno w USA jak i w Europie - jest tylko korzystanie z wyszukiwarek i korespondencja e-mailowa. (PAP)


ostatnia zmiana: 2011-09-06
Komentarze
Polityka Prywatności