Jak informuje serwis "Eurek Alert", dzieci z autyzmem, dzięki wirtualnej rzeczywistości, mogą uczyć się zachowań społecznych.
Naukowcy z Echoes Project opracowali interaktywne środowisko Echoes, które wykorzystuje wielodotykowe ekrany. Postacie istniejące w wirtualnym świecie mogą reagować na działania dzieci w czasie rzeczywistym.
Dzieci ze szkoły podstawowej, podczas sesji, która odbywa się w wirtualnym środowisku, eksperymentują z różnymi zachowaniami, a naukowcy mogą porównywać ich reakcje z obserwowanymi w rzeczywistych sytuacjach scenariuszami.
Dzięki
wirtualnemu środowisku dzieci mogłyby zwiększyć swój potencjał,
osiągając więcej niż mogliby się spodziewać nawet dobrze je znający
nauczyciele.
Niektóre dzieci demonstrowały w wirtualnym otoczeniu lepszą jakość interakcji z innymi osobami, a także lepiej radziły sobie z własnym zachowaniem - na przykład podążając za wzrokiem wirtualnej postaci lub śledząc jej ruchy.
W przypadku komputerowych postaci popełniane błędy nie wiążą się z prawdziwym ryzykiem, co pozwala dziecku na bezpieczne wypróbowanie różnych strategii postępowania – uważają naukowcy. (PAP)