
Szkołą Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie przeprowadziła badania nad rolą kobiety w reklamie. Okazuje się, że to właśnie kobiety, przypisane do tradycyjnych ról społecznych, w reklamach potrafią najskuteczniej zachęcić nas do zakupów. Mężczyźni bowiem zachowujący się w sposób nietypowy powodują wyłącznie, że lepiej zapamiętujemy przekaz reklamowy.
Pokazanie w reklamie stereotypu ułatwia
  zrozumienie i zapamiętanie, a przy tym bardziej podoba się 
konsumentom. Zaskakujący jest, że prezentowany produkt zyskuje, kiedy reklamowany
 jest przez  stereotypowego mężczyznę. 
Badanie dowiodło, że najbardziej efektywne są te reklamy, które pokazują ludzi w nietypowych rolach społecznych, a szczególnie mężczyzn. Komunikaty niezgodne z naszymi oczekiwaniami, także te łamiące stereotypy, są przetwarzane bardziej wnikliwie przez nasz umysł, angażują uwagę i dlatego zostają lepiej zapamiętane.
"Przykładem może tu być reklama, której bohaterem jest ojciec rodziny zajmujący się domem, wykonujący wszystkie prace domowe tradycyjnie przypisane kobiecie. Takie reklamy przykuwają większą uwagę potencjalnych klientów i wzbudzają w nich silniejsze emocje" - wskazuje Grochowska.
Badanie
 zostało zrealizowane w tym roku, wzięło w nim udział 120 osób  w wieku 
18-28 lat, z których większość stanowili studenci. Celem  badania było 
sprawdzenie skuteczności reklamy produktu uniwersalnego  (nie 
przypisywanego do żadnej z płci) zawierającej stereotypowy i  
niestereotypowy wizerunek kobiety i mężczyzny. PAP - Nauka w Polsce