Czy widzicie różnicę pomiędzy starymi a nowymi banknotami? Które lepiej się wam wydaje? Czy wierzycie, że te nowe sprawią, że więcej zostaje wam w portfelu?
Nowy „Journal of Consumer Research” twierdzi, że tak właśnie jest. To właśnie w nim pojawiły się wyniki badań Fabrizia Di Muro z Uniwersytetu w Winnipeg i Theodora J. Noseworthy z Uniwersytetu w Guelph. „Wygląd pieniędzy może zmienić zachowania konsumentów związanie z wydatkami. Zauważyliśmy, że stare banknoty budzą w ludziach pewną niechęć, wydają się im brudne i nieatrakcyjne, dlatego chętnie się ich pozbywają. Tymczasem nowe pieniądze, prosto z drukarni, wzmacniają ich zadowolenie; konsumenci odczuwają coś na podobieństwo dumy z powodu ich posiadania” Obaj panowie twierdzą, że każda z badanych przez nie osób chętnie pozbywała się starych, zniszczonych banknotów. Myślicie, że jest coś na rzeczy?