Dlaczego wybieramy luksus?

pieniądze

Czy przy zakupach kierujecie się w stronę tańszych, czy droższych marek? Jakie czynniki świadczą za jednym czy drugim? Jeśliby wierzyć "Psychology & Marketing", kierujemy się z stronę luksusu. Chcecie wiedzieć dlaczego?

Międzynarodowy zespół naukowców podsumował tam swoje badania. Według nich, Amerykanie wybierają droższe marki, kierując się potrzebą większej przyjemności i chęcią samospełnienia. Podobnie motywowane są decyzje zakupowe obywateli krajów rozwijających się, np. Brazylijczyków i Hindusów. Francuzi podkreślają z kolei, że lubią kupować to, co drogie i ekskluzywne. W końcu takie rzeczy rzadko produkowane są masowo i nie każdy może pozwolić sobie na ich zakup. Inaczej jest w przypadku Niemców, gdzie obywatele przedkładają ponad wszystko wartości związane z wysoką jakością i funkcjonalnością. Nie interesuje ich prestiż. Tak samo mają Włosi, Węgrzy i Słowacy. Naukowcy liczą na to, że ich badania przydadzą się w marketingu.


opublikowano: 2013-02-11
Komentarze
Polityka Prywatności