Język bilbordów działa na kierowców

język

Czy jadąc samochodem zwracacie uwagę na bilbordy? Czy zaprzątają waszą uwagę na dłużej niż sekundę? Okazuje się, że mogą działać na więcej niż naszą wyobraźnię.

Język wykorzystywany w bilbordach, może wywoływać określone reakcje emocjonalne, które wpływają na naszą zdolność do prowadzenia pojazdów. Tak twierdzi Michelle Chan, badaczka z kanadyjskiego uniwersytetu w Albercie. Razem z profesorem psychologii Anthonym Singhal z tej samej uczelni Chan przeprowadziła eksperyment z użyciem symulatora jazdy. W trakcie badania ochotnicy "przejeżdżali" trasę zaprojektowaną według jednego z trzech scenariuszy. W każdym z nich byli narażeni na widok dwudziestu stojących przy trasie billboardów. Zależnie od scenariusza trasy, billboardy zawierały teksty o wymowie pozytywnej, negatywnej bądź neutralnej. W czasie, gdy uczestnicy doświadczenia "jechali", naukowcy badali ich reakcję i czujność. Oceniali to m.in. na podstawie prędkości, z jaką badani wciskali specjalny guzik na kierownicy na widok określonych słów. Na widok „negatywnych” treści, kierowcy zwalniali i czasami zjeżdżali z pasa. Kiedy zauważali „pozytywne” treści, przyspieszali.


opublikowano: 2013-02-15
Komentarze
Polityka Prywatności