Ludzki mózg wobec chwytów reklamowych
Czy nasz mózg jest bezbronny wobec reklamy i kampanii PR? Tajemnice chwytów marketingowych zdradzą 6 sierpnia w TVP Kultura goście Śląskiej Kawiarni Naukowej w Katowicach. Od sierpnia co miesiąc program emitowany będzie na antenie telewizyjnej.
"Pragniemy, by nasze spotkania przybliżały odbiorcom
zagadnienia wielu dziedzin życia. Tak, jak do tej pory pomagać nam
w tym będą nasi wyjątkowi goście" - mówi twórca i animator
Kawiarni, dr Tomasz Rożek.
"PR to nie manipulacja, a raczej budowanie wizerunku, zarządzanie
reputacją czy eksponowanie tylko pozytywnych cech" - tłumaczył
podczas czerwcowego spotkania w Kawiarni Naukowej Jacek Łęski,
specjalista ds. komunikacji społecznej.
Rozmowa dotyczyła promowania osób, firm, ale także regionów i
całych krajów. Okazało się m.in., że łatwiej jest wypromować całą
Polskę, niż województwo śląskie, gdyż na jego terenie znajduje się
wiele zantagonizowanych obszarów.
Druga część spotkania poświęcona była mechanizmom sprzedaży.
"Często nasz mózg jest bezbronny wobec ogromu bodźców zewnętrznych
jak reklama, kampanie PR czy chwyty marketingowe, które do nas
napływają - wyjaśniała dr Teresa Sikora , psycholog z Uniwersytetu
Śląskiego.
Goście zwrócili uwagę również na to, że ogromną rolę w wywieraniu
wpływu ma świadomość klienta. Jeśli nie zdaje sobie sprawy z siły
mechanizmów sprzedaży i marketingu, łatwo poddaje się sugestiom.
(PAP)
ostatnia zmiana: 2008-08-07