Przekonanie, że kobiety mówią co najmniej trzy razy tyle co mężczyźni, jest niezgodnym z prawdą stereotypem - wynika z najnowszych amerykańskich badań. Artykuł na ten temat zamieszcza najnowsze wydanie tygodnika "Science".
Nauczyciel musi też pełnić rolę psychologa. Współczesna wiedza wskazuje, że problemów dzieci i młodzieży nie należy rozwiązywać w gabinetach specjalistów, a w ich codziennym środowisku.
Publiczność zawodów sportowych nie musi równie gorąco dopingować wszystkich zawodników. Prawdopodobnie i tak wygrają ci ubrani w czerwone stroje - twierdzą brytyjscy naukowcy.
Spada liczba osób które decydują się na emigrację zarobkową. Warto zastanowić się dlaczego tak się dzieje? Jak wygląda spotkanie z obcą rzeczywistością? Jakie korzyści czekają na tych, którzy podejmą pracę w kraju?
Wykształcenie rodziców, liczba rodzeństwa, posiadanie biblioteczki domowej i sposób spędzania czasu z rodzicami mają wpływ na radzenie sobie dziecka w szkole i gotowość sześciolatków do rozpoczęcia nauki - wynika z badań Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej (CMPPP).
Osobowość człowieka można odczytać badając jego tęczówkę - informuje pismo "Biological Psychology. "Zespół ze szwedzkiego uniwersytetu w Orebro przestudiował układ linii i wgłębień w tęczówkach 428 osób. Badanym robiono zdjęcia oczu i proszono ich o wypełnienie ankiet dotyczących cech osobowości.
"Gazeta Wyborcza" przytacza dane Ministerstwa Sprawiedliwości, z których wynika, że w Polsce coraz częściej rozpadają się małżeństwa. W tym roku znów będzie rekord. Od stycznia do lipca 2007 r. postanowiło się rozwieść prawie 47 tys. małżeństw (z tego 10 tys. czeka jeszcze na wyrok sądu). W 2002 r. rozstało się o 2 tys. par mniej. Na początku lat 90. na tysiąc małżeństw rozwiązywano w sądach niespełna pięć. W 2005 r. rozstało się osiem par na tysiąc.
Jednym z elementów decydujących o powodzeniu kampanii promocyjnej jest wywołanie takich skojarzeń, które na długi czas utkwią w pamięci. Zdaniem praktyków reklamy z Wielkiej Brytanii, klienci dokonując zakupu starają się podejmować racjonalne decyzje przy możliwie krótkotrwałym i nieangażującym wysiłku umysłowym. Umożliwiają to zapamiętane hasła reklamowe i skojarzenia z nimi.
Kontakt ze sztukami pięknymi jest dla człowieka dorosłego spotkaniem z subiektywnymi przedstawieniami świata widzialnego i odczuwanego. Według naukowców, twórczość artystyczna ma także znaczenie dla dziecka, wpływa bowiem na jego psychikę, kształtuje wrażliwość i rozumienie świata, a także przyczynia się do rozwijania sprawności manualnych.
Każdy człowiek jest obdarzony pewną umiejętnością, którą polega na przewidywaniu i w konsekwencji ograniczaniu lub nie czynności i zachowań. Umiejętność ta nazywana jest samokontrolą. Również w obszarze uczuć człowiek posiada zdolność pewnego sterowania doświadczaniem lub wyrażaniem danych emocji.
Pocałunki są dużo ważniejsze dla kobiet niż dla mężczyzn - potwierdzają wyniki badań opublikowane na łamach pisma "Evolutionary Psychology".
Niechciane, nielubiane a jednak otaczające nas z każdej strony. Reklamy. Towarzyszą nam w formie przekazu wizualnego, dźwiękowego, prasowego i ustnego od ponad 300 lat. Jednym ze sposobów oddziaływania reklam jest ich działanie na nasze emocje i uczucia.
Ból uważany jest za jedno z najczęstszych odczuć towarzyszących człowiekowi przez całe życie. Definiuje się go jako "nieprzyjemne przeżycie towarzyszące istniejącemu lub zagrażającemu uszkodzeniu tkanki". Często działa jak sygnał, powiadamiający, że w organizmie dzieje się coś złego.
Polskie pielgrzymki są zjawiskiem szczególnym. Jest w nim ludowość, maryjność, polskość oraz niemal mistyczne przeżycia, ale panuje na nich nastrój jak na młodzieżowym obozie wędrownym.
Ponad połowa Polaków (53 proc.) uważa, że zaufaniem można obdarzać tylko te osoby, które się dobrze poznało. Co czwarty z nas (26 proc.) skłonny jest jednak przyznać, że należy ufać każdemu człowiekowi, dopóki on sam nie uczyni czegoś, co to uniemożliwi - wynika z najnowszego badania CBOS, przeprowadzonego w maju 2007 roku.